//ILOVEU\\
RESEPI : Biskut Serpihan cokelat

Jumaat, 17 Ogos 2012|| 3 KOMEN.Tekan sini untk komen

Hyeee ! Assalamualaikum semua ..
Hari Raya Aidil-fitri tinggal beberapa hari lagi ni ,, jadi saya buat kuih biskut raya lagi !!
dan saya nak share lagi resipi saya 
Dan RESIPI saya kali ini adalah ..... teteteteeeeee tadaaaa
* don't judge the cookies by its look . hehe sedap tau ..kene cuba :D
Biskut Serpihan Cokelat
Bahan-bahan :

   130 g mentega
   1/2 camca teh esen vanila
   180 gula halus
   40 g gula perang
   2 biji telur
 40 g koko
   60 g Milo
   1 camca susu segar *saya guna 2 camca susu segar *
   130 g tepung gandum 
   1/2 camca teh/sudu kecil serbuk penaik
   70 g walnut /kekacang
   80 g cip coklat 

Cara membuat : 
[jika menggunakan kacang walnut ,, cincang dahulu sebelum buat adunan dan letakkan di tepi]

  Putar mentega hingga rata 
  Campur kedua-dua jenis gula, telur , vanila dan pukul hingga kembang . 

|
|
V

 Kemudian masukkan serbuk koko sambil diputar diikuti dengan memaksukkan susu segar *saya tak pakai pemutar ,, saya pakai tangan aje ,, mesin rosakk huhu* 
 ambil besen lain , campurkan tepung gandum , serbuk penaik, walnut dan cip cokelat , gaulkan rata-rata 

 masukkan besen campuran tadi ke campuran mentega .. dan adunkan hingga sebati .
 Letakkan ke dalam mangkuk kertas dgn menggunakan sudu *Info: adunan tu mmg lembik sedekit*
 Masukkan ke dalam oven .
 sejukkan selama 2 minit sebelum diangkat dari dulang pembakar .
 Angkat satu ,, dan MAKAN !! XD

 TATATADDAAAAA Siap pun kuih kita ,, silakan makan tuan puan :P

#tinggalkan komen anda jika ada sebarang pertanyaan :D



With love,
 ,


Label:



Older Post | Newer Post
♥Mynufnang

♥ Si GaDis ♥

Instagram   
NaNa Ameer
18 years old
SINGLE
email: nurjannahameer@yahoo.com
Just a simple girl . annoying .. dan teramat suka tonton cerita korea. hehee ..
saya GADIS SupERmaN !


Say HI♥!

Welcome to my
free html visitor counters
little stalkers.
. . . . . . . .
 org sedang bergolek-golek

TOLONG TINGALKAN JEJAK ANDA YG ADA BLOG SAJA bkn tinggalkan link JUALAN anda !!



My BabY bOO ♥


LovelyPearlShawl♥


INSTAGRAM : @LOVELYPEARLSHAWL (atau klick gambar untuk ke Instagram)
FACEBOOK : LOVELYPEARLSHAWL
-affordable price
-customade and readymade tudung bawal,shawl,veil


Holla :]♥ !